Українське
Дунайське пароплавство (УДП) разом з іншими дунайськими судноплавними
компаніями домовились звернутися до Євросоюзу з проханням про підтримку
через глибоку кризу, що охопила річкову логістику, пише Ізмаїл-онлайн.
Минулого тижня в Румунії пройшла 66-та Конференція директорів дунайських пароплавств,
на якій обговорювали шляхи виходу з важкої ситуації. Серед учасників
заходу були румунські TTS і NAVROM, болгарське BRP, сербське JRB AD,
австрійське DDSG-MAHART та інші.
Основним питанням стало падіння
обсягів перевезень та зниження фрахтових ставок, через що найбільші
судноплавні компанії працюють зі збитками. Фінансові резерви 2022-2023
років вичерпані, і ситуація погіршується ще більше, ніж під час світової
фінансової кризи 2008 року.
- Деградація промислового кластера на Дунаї. Високі ціни на енергоносії, екологічні вимоги та зниження попиту руйнують металургійні підприємства, що негативно впливає на обсяги перевезень.
- Зміна логістичних ланцюгів. Порт Констанца, раніше ключовий для річкових перевезень, тепер використовує залізницю для доставки вантажів до інших портів ЄС. Через це дунайський флот втрачає замовлення, а 95% контейнерів перевозяться залізницею.
Реакція пароплавств
Компанії
змушені заморожувати інвестиційні проєкти та скорочувати витрати.
Румунські судноплавні оператори призупинили будівництво нових барж, а
словацькі компанії зупинили модернізацію флоту. Українське Дунайське
пароплавство скорочує штат для зниження витрат.
Необхідність підтримки від ЄС
Без
активної підтримки з боку Євросоюзу дунайська річкова логістика може не
подолати кризу. Річкові перевезення є більш екологічними і менш
шкідливими для інфраструктури, ніж автомобільні та залізничні, тому
учасники конференції закликають ЄС стимулювати розвиток саме річкового
транспорту.
За підсумками зустрічі судноплавні компанії,
включаючи УДП, домовилися спільно розробити пропозиції до керівних
органів ЄС з метою збереження та підтримки річкової логістики на Дунаї.